¡COMENZAMOS EL ÚLTIMO TEMA!
HAZ CLICK EN LA IMAGEN PARA ACCEDER AL TEMA 6.
¡EMPEZAMOS TEMA NUEVO!
![]() |
HAZ CLICK EN LA IMAGEN |
EASTER HOMEWORK AND EASTER ACTIVITIES
Hi children! During these holidays days you should start with the COVER PAGE of UNIT 5.Here you can find an example⇓
*Durante estas vacaciones tenéis que hacer la portada del nuevo tema en el cuaderno, para cuando volvamos de vacaciones, empezar ya con él. Aquí podéis ver un ejemplo:
EASTER 2🐰
Good morning!
Today you can continue learning about EASTER through different activities.
First of all, you can play a MEMORY GAME related to the vocabulary. Find a match for a word and a picture.
Then, you can find a HANGMAN GAME, in which you have to guess the words.
THE END OF THE UNIT 4
To finish with this unit, you can play a game to review the vocabulary and grammar. It is a MAZE CHASE: Run to the correct answer to avoid the enemies.
The next week, we will learn vocabulary related to Easter and, then, we will start UNIT 5.
*La semana que viene empezaremos con vocabulario relacionado con la "Pascua" y, después de las "vacaciones" comenzaremos con la UNIDAD 5.
JUEGO: Maneja tu "avatar" hacia la respuesta correcta para escapar de los enemigos.
Good morning!
To play this Quiz you have to select the correct option to answer the questions.
*Selecciona la opción correcta para contestar correctamente a las preguntas.
Hello!
The activity prepared for today is a WORDSEARCH. Find the words related to JOBS!
Good morning! How was your weekend?
To review contents you are going to play some interactive games related to jobs: QUIZ SHOW AND MAZE CHASE.
*Las actividades interactivas consisten en dos juegos para repasar: UN CONCURSO DE PREGUNTAS Y UNA PERSECUCIÓN EN EL LABERINTO. No hace falta enviarlas, ya que son juegos solo para practicar más los contenidos vistos hasta ahora.
Hello! Today you can continue learning about jobs through this interactive activity. Listen the descriptions and click on the correct picture.
*Necesitáis los altavoces para escuchar las descripciones.
Good morning!
Here you can find a worksheet to comple. It is about jobs. Read the descriptions and choose the correct word.
*Tenéis que leer las descripciones de los trabajos y arrastrar la palabra correcta para completarlas. ¡Mucho ánimo!
PROJECT UNIT 4
Hello everyone!!
Aquí os dejo las instrucciones para la elaboración del Proyecto de la unidad. Id haciéndolo tranquilos, cuando podáis y cualquier duda me decís. Podéis hacerlo en el ordenador, cuaderno, cartulina,... como mejor os venga.
¡Mucho ánimo y buen fin de semana!
Good morning!
Today you can find two similar worksheets.
- In the first one you have to match the pictures to the sentences.
- In the second activity, you have to complete the sentences, using "He is/She is", depending on the person: a boy or a girl.
Hi children!
Today you have to complete a listening worksheet. Listen to the name of the jobs and drag the pictures to the correct place.
Good morning! 😃
In order to continue practicing jobs, you can play to this game: SPIN THE WHEEL! In which you have to answer questions related to jobs, places where people work, tools that they use and actions they do.
*Es un juego que incluye vocabulario que no habéis visto, pero es muy intuitivo y pude servir para ampliar un poco el vocabulario. Necesitáis ADOBE FLASH👈, por lo que mejor en el ordenador.
Hi children! How is going?
Today you have to do an activity related to jobs. Fill in the gaps with the correct words, using the grammar you know.
Example:
- He is a taxi driver.
- He drives a car.
- He doesn't wear a uniform.
- He helps people.
*REMEMBER THE -S OF THIRD PERSON!:)
¡Hola chicos!
Good morning!
Today you can continue learning about EASTER through different activities.
First of all, you can play a MEMORY GAME related to the vocabulary. Find a match for a word and a picture.
Then, you can find a HANGMAN GAME, in which you have to guess the words.
EASTER
Hello! It's EASTER time! Here you can find a presentation where Easter vocabulary is included, and then, you can play some activities to learn the new words.
Hello! It's EASTER time! Here you can find a presentation where Easter vocabulary is included, and then, you can play some activities to learn the new words.
*En esta presentación podéis ver el vocabulario relacionado con Pascua y después practicarlo con una actividad. Escuchad cada palabra haciendo click en el dibujo del altavoz. HAPPY EASTER!!
ACTIVITY 1
ACTIVITY 2
To finish with this unit, you can play a game to review the vocabulary and grammar. It is a MAZE CHASE: Run to the correct answer to avoid the enemies.
The next week, we will learn vocabulary related to Easter and, then, we will start UNIT 5.
*La semana que viene empezaremos con vocabulario relacionado con la "Pascua" y, después de las "vacaciones" comenzaremos con la UNIDAD 5.
JUEGO: Maneja tu "avatar" hacia la respuesta correcta para escapar de los enemigos.
THE END OF UNIT 4
To finish with this UNIT, you can play another game to review the grammar.
The next week, we will learn some vocabulary related to EASTER and, after Easter holidays, we will start with the UNIT 5.
*Con esta actividad terminamos la UNIDAD 4. Tenéis que encontrar la pregunta que se corresponda con la respuesta correcta.
La semana que viene veremos vocabulario relacionado con Pascua y después de las "vacaciones" empezaremos la UNIDAD 5.
KAHOOT TIME!
To finish with this UNIT, you can play another game to review the grammar.
The next week, we will learn some vocabulary related to EASTER and, after Easter holidays, we will start with the UNIT 5.
*Con esta actividad terminamos la UNIDAD 4. Tenéis que encontrar la pregunta que se corresponda con la respuesta correcta.
La semana que viene veremos vocabulario relacionado con Pascua y después de las "vacaciones" empezaremos la UNIDAD 5.
KAHOOT TIME!
Complete this KAHOOT Challenge and answer the questions. How much do you remember about the unit? Test your knowledge!Good luck!
*Comprueba cuánto sabes sobre la UNIDAD 4. Completa este Kahoot con tu nombre. Tienes hasta el lunes para hacer el reto. ¡Buena suerte!
*Comprueba cuánto sabes sobre la UNIDAD 4. Completa este Kahoot con tu nombre. Tienes hasta el lunes para hacer el reto. ¡Buena suerte!
![]() |
CLICK HERE↑ |
To play this Quiz you have to select the correct option to answer the questions.
*Selecciona la opción correcta para contestar correctamente a las preguntas.
Hello!
The activity prepared for today is a WORDSEARCH. Find the words related to JOBS!
Good morning! How was your weekend?
To review contents you are going to play some interactive games related to jobs: QUIZ SHOW AND MAZE CHASE.
*Las actividades interactivas consisten en dos juegos para repasar: UN CONCURSO DE PREGUNTAS Y UNA PERSECUCIÓN EN EL LABERINTO. No hace falta enviarlas, ya que son juegos solo para practicar más los contenidos vistos hasta ahora.
QUIZ GAME
MAZE CHASE
Hello! Today you can continue learning about jobs through this interactive activity. Listen the descriptions and click on the correct picture.
*Necesitáis los altavoces para escuchar las descripciones.
Good morning!
Here you can find a worksheet to comple. It is about jobs. Read the descriptions and choose the correct word.
*Tenéis que leer las descripciones de los trabajos y arrastrar la palabra correcta para completarlas. ¡Mucho ánimo!
PROJECT UNIT 4
Hello everyone!!
Aquí os dejo las instrucciones para la elaboración del Proyecto de la unidad. Id haciéndolo tranquilos, cuando podáis y cualquier duda me decís. Podéis hacerlo en el ordenador, cuaderno, cartulina,... como mejor os venga.
¡Mucho ánimo y buen fin de semana!
Good morning!
Today you can find two similar worksheets.
- In the first one you have to match the pictures to the sentences.
- In the second activity, you have to complete the sentences, using "He is/She is", depending on the person: a boy or a girl.
Hi children!
Today you have to complete a listening worksheet. Listen to the name of the jobs and drag the pictures to the correct place.
Good morning! 😃
In order to continue practicing jobs, you can play to this game: SPIN THE WHEEL! In which you have to answer questions related to jobs, places where people work, tools that they use and actions they do.
*Es un juego que incluye vocabulario que no habéis visto, pero es muy intuitivo y pude servir para ampliar un poco el vocabulario. Necesitáis ADOBE FLASH👈, por lo que mejor en el ordenador.
Hi children! How is going?
Today you have to do an activity related to jobs. Fill in the gaps with the correct words, using the grammar you know.
Example:
- He is a taxi driver.
- He drives a car.
- He doesn't wear a uniform.
- He helps people.
*REMEMBER THE -S OF THIRD PERSON!:)
¡Hola chicos!
Aquí os iré poniendo enlaces a fichas interactivas y juegos para que podamos seguir repasando la UNIDAD 4 "JOBS"
En esta ficha tenéis que arrastrar los nombres de las profesiones y los lugares de trabajo, que aparecen abajo, hasta la imagen correspondiente.
For example:
- I am a teacher
- I work at a school
No hay comentarios:
Publicar un comentario